ІІІ Рівень – Знання про властивості предмета
Показники успішного розвитку дітей:
Формування елементарних математичних уявлень | |
-складає групу предметів за виокремленою ознакою (розмір, колір, форма); -виокремлює однакові предмети з групи; |
|
Кількість |
- розрізняє поняття «один–мало–багато»; - розуміє питання «скільки?» - знає цифри 1, 2; рахує в межах 2; - співвідносить кількість один та два з кількістю пальців, розрізняє кількість «два»; |
Величина |
- розрізняє поняття «великий–маленький», «однакові–різні»; - складає мотрійку, пірамідку з 2-3частин, порівнюючи їх засобом прикладання, визначаючи велику та маленьку; - співвідносить різнорідні предмети за розміром (в-ка лялька–великий стілець); - розрізняє три довжини; |
Форма |
- розрізняє п’ять геометричних форм; - співвідносить об’ємні геометричні фігури з плоскінними; |
Ознайомлення з навколишнім світом | |
Родина |
- впізнає та показує себе в дзеркалі та на фотографії, впізнає та показує на фо-тографіях своїх батьків, знає членів своєї родини (бабуся, дідусь, брат, сестра); - знає та відкликається на своє ім’я; |
Частини тіла |
-знає частини тіла: голова, руки, ноги; -знає частини обличчя: очі, ніс, рот, вуха; |
Тварини |
-впізнає та показує кішку, собаку, ведмедя, зайця, лисичку (справжня, іграшка, малюнок); - імітує голоси та рухи знайомих тварин; |
Іграшки |
-впізнає та показує іграшки в ігровому куточку; - співвідносить іграшку з її зображенням; - здійснює предметно–маніпулятивні дії з іграшками за наслідуванням; - здійснює прості ігрові дії з лялькою з використанням звуконаслідування; |
Посуд. Їжа |
- знає та використовує за призначенням посуд; - співвідносить предмети посуду з ляльковим посудом або з його зображенням; - знає назву та показує звичну для себе їжу; |
Овочі. Фрукти |
- знає та впізнає овочі (картопля, огірок, помідор); - знає та впізнає фрукти (яблуко, банан, лимон, апельсин); - співвідносить справжні овочі (фрукти) з їх зображенням на малюнку; |
Одяг. Взуття |
- знає та впізнає одяг та взуття (шапка, плаття, штани та ін.); - співвідносить одяг з певною частиною тіла; - співвідносить знайомий одяг (взуття) з його зображенням на малюнку; |
Меблі. Побутові прилади |
- знає та впізнає меблі (стілець, стіл, ліжко, шафа) та побутові прилади (пилосос, холодильник, телевізор); - використовує знайомі меблі за призначенням; - співвідносить знайомі меблі (побутові прилади) з їх зображеннями на мал; |
Рослини | - знає та розрізняє дерево, квітку. |
Формування сенсорного досвіду | |
- розрізняє за допомогою тактильних відчуттів різні властивості предметів; - диференціює на слух звуки знайомих музичних інструментів, іграшок, побутової техніки; - співвідносить слово з відповідною дією (стій, іди, біжи, стрибай, дай, на); - розрізняє основні кольори; - знаходить два схованих предмети; - розрізняє «хлопчик» і «дівчинка»; - впізнає частину цілого; - проводить лінію, що з’єднує дві точки; - розуміє поняття «зранку/ввечері». |